Yoho Natonal Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu Yoho Natonal Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu

Yoho Natonal Park

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Inge

06 Augustus 2014 | Canada, Banff

Hallo allemaal,

De update van vandaag.
We zijn vandaag naar Yoho NP gereden, zo'n 85 kilometer ten noordwesten van de stad Banff. Yoho NP ligt in de staat British Columbia, terwijl Banff in Alberta ligt.
De stad Field ligt bij de entree van het park. Daar hebben we bij het visitor center wat informatie opgevraagd over het park.
De eerste stop was de zg. Natural bridge. Een zeer nauwe kloof waar het snel stromende water van de rivier zich doorheen perst. Over deze kloof ligt nog een rots die beide kanten verbindt, vandaar dus de benaming.
Daarna zijn we doorgereden naar Emerald Lake een prachtig meer, een voor de meeste toeristen onbekende plek, want het was er redelijk rustig.
We hebben een trail van ca. 5 km rond het meer gelopen.
Het is vandaag prachtig weer geweest, dus waren er mooie spiegelingen in het water te zien.
Tot slot zijn we in de namiddag naar de Takkakaw Falls gereden.
Een 254 meter hoge waterval, waar je behoorlijk dichtbij kon komen en dus ook behoorlijk nat door de spray van het water.
Leuke ervaring...
Later zijn we teruggereden Banff.

Groetjes
Wiel & Inge

Verslag uit: Canada, Banff

Wiel en Inge

Rondreis door West Canada. Start in Calgary via Banff NP, Jasper NP naar 100 Mile, Prince George, Smithers, Prince Rupert naar Vancouver ISland en via Vancouver weer terug.

Actief sinds 19 Juli 2014