Victoria, Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu Victoria, Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu

Victoria, Vancouver Island

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Inge

23 Augustus 2014 | Canada, Victoria

Hallo allemaal,

Weerbericht, zonnig en 23 - 25 graden.
Zoals gemeld zijn wij afgelopen donderdag van Tofino aan de westkust van Vancouver Island, naar het uiterste zuiden van het eiland gereden, Victoria.
Ik moet zeggen een mooie plaats.
We hadden ook een mooi hotel gelegen aan het water, met uitzicht op de haven.
Donderdagmiddag en vroege avond, hebben we in de buurt van de haven rondgekeken. Daarbij hebben we een rondleiding gehad door het Parlementsgebouw.
De regels voor de parlementsleden lijken uiteraard sterk op hoe het er in Groot Brittanie aan toegaat. "God save the Queen"
Op vrijdag hadden we een Whale watching tour geboekt.
We zijn op pad gegaan en hebben inderdaad een vijftal "Killer Whales" oftewel orka's gezien. Ik voeg wel een foto toe.
Helaas geen andere walvissoorten, maar ja, je kunt niet alles hebben niet waar.
Op vrijdagavond hebben we gegeten bij een Italiaans restaurant in de stad.
Zaterdag zijn we vanuit Victoria naar Butchart Gardens gereden, zo'n 30 kilometer ten noorden van Victoria.
Een groot landgoed van de familie Butchart, waarop verschillende prachtige tuinen zijn aangelegd. Een rozentuin, een Japanse tuin, een Italiaanse tuin enz.
Het was prachtig om te zien allemaal, hoe deze tuinen tot in de puntjes verzorgt werden.
Op de terugweg hebben we een scenic tour gemaakt over de kustweg.
De avond hebben we nog rondgelopen door de stad en nu zijn we alles bij elkaar aan het pakken.
Morgen vertrekken we naar Vancouver, de laatste stop op onze rondreis.
Van daaruit wellicht meer.

Groetjes
Wiel & Inge