Maligne Lake en Maligne Canyon nabij Jasper - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu Maligne Lake en Maligne Canyon nabij Jasper - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu

Maligne Lake en Maligne Canyon nabij Jasper

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Inge

09 Augustus 2014 | Canada, Clearwater

Hallo allemaal,

Aangezien de WiFi hier niet al te snel is kort de volgende update.
Zaterdag verbleven we in Jasper, van daaruit zijn we naar het Maligne Lake gereden en hebben daar wat rondgekeken. Het is een mooie omgeving.
Merkwaardig was dat langs de kant van de weg op plekken nog sneeuw en ijs lag, terwijl het buiten tussen de 15 - 20 graden was.
Op de terugweg werden we nog opgehouden door een stel berggeiten die langs de kant van de weg liepen.
Op die terugweg kwamen we langs Maligne Canyon, een indrukwekkende kloof die door de Rivier is uitgekerfd in al die jaren.
Nadien hebben we nog wat rond gekeken in de stad Jasper.
Morgen gaan we naar Clearwater en Wells Gray Park.

Groetjes
Wiel & Inge

Verslag uit: Canada, Clearwater

Wiel en Inge

Rondreis door West Canada. Start in Calgary via Banff NP, Jasper NP naar 100 Mile, Prince George, Smithers, Prince Rupert naar Vancouver ISland en via Vancouver weer terug.

Actief sinds 19 Juli 2014