Over de Icefields Parkway van Banff naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu Over de Icefields Parkway van Banff naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu

Over de Icefields Parkway van Banff naar Jasper

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Inge

08 Augustus 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we van Banff naar Jasper gereden over de zg. Icefields Parkway. De weersomstandigheden vanochtend waren slecht, regen en onweer begeleiden ons op deze reis.
De Icefields Parkway is een prachtige route door de Rocky Mountains. Er valt ontzettend veel te zien zoals Peyto Lake ( mooi meer) en Bow Glacier.
Onderweg hadden we nog geluk, de eerste zwarte beer gezien, weliswaar op een behoorlijk afstand, maar dat vind ik zelf eigenlijk wel prettiger.
Hoogtepunt was ongeveer halverwege de trip.
Bij de Athabasca Glacier kun je met een speciaal voertuig de gletsjer op, dat hebben we gedaan. Ik moet zeggen een bijzondere ervaring.
Later hebben we iets verderop de Glacier Skywalk gedaan. Je loopt dan over een glazen " brug" en kunt dan 280 m naar beneden kijken in de vallei. Vet man! (Zie de internetsite: www.brewster.ca en klik op Glacier Skywalk)
Helaas speelde ons hier het weer parten. We waren net aangekomen met de bus bij de Skywalk, toen brak er een stevig onweer los. De attractie werd toen tijdelijk gesloten. We werden dus maar teruggebracht naar het visitor center. Toen maar weer in de rij en wachten op een nieuwe poging. Na ongeveer een uur werd de attractie weer opengesteld, dus konden we deze belevenis alsnog meemaken.
Daarna zijn we doorgereden richting Jasper. Onderweg zijn we nog gestopt bij Sunwapta Falls en Athabasca Falls. Twee grote watervallen langs de route.
Rond 18:30 uur zijn we dan uiteindelijk in Jasper aangekomen.

Morgen hopelijk meer.......

Groetjes