Van 108 Mile House naar Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu Van 108 Mile House naar Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu

Van 108 Mile House naar Prince George

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Inge

12 Augustus 2014 | Canada, Prince George

Hallo allemaal

Ik weet dat het weer in Nederland wisselvallig te noemen is.
Hier is standvastig warm, warmer en heet.
Vandaag is het hier in Prince George bewolkt maar wel 33 graden.
Wat een geluk een hotel met airco.
Vandaag hebben we een flinke afstand afgelegd.
Van 108 Mile House via Barkervillle naar Prince George.
We reizen dus nog steeds noordwaarts.
We hebben de Rocky's inmiddels achter ons gelaten, maar het landschap is toch nog glooiend te noemen.
We zijn langs Barkerville gegaan omdat daar een dorpje ligt in de historische stijl van een vroeger Golddiggers dorp.
Overigens is in die buurt veel goud opgegraven zelfs nog tot in de jaren 60 van de vorige eeuw.
Leuk om te zien wat er zich in zo'n dorp allemaal afspeelde.
Ook werden zaken op bepaalde tijdstippen nagespeeld, waardoor je een beter beeld van die tijd kreeg.
Daarna hebben we onze reis voortgezet richting Prince George.
Zoals gezegd is het hier warm. We gaan direct bij een Italiaans restaurant eten.
Morgen rijden we door richting Smithers.
Zoals in het begin aangegeven zijn deze paar dagen een overgang om naar Prince Rupert te rijden aan de kust.
Alwaar we de veerboot voor de Inside Passage gaan nemen, naar Vancouver Island. We verwachten dat dit een hoogtepunt van de reis gaat worden.
Maar daarover later meer.

Groetjes
Wiel & Inge