Clearwater en Wells' Gray Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu Clearwater en Wells' Gray Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu

Clearwater en Wells' Gray Park

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Inge

10 Augustus 2014 | Canada, Clearwater

Hallo allemaal,

Het weer is hier goed, het was vandaag tegen de 30 graden.
Vandaag zijn we van Jasper naar Clearwater gereden.
Een afstand van zo'n 320 kilometer.
Onderweg kwamen langs het Mount Robson Park.
Je hebt hier een prachtig uitzicht op uiteraard Mount Robson.
We hebben daar een tijdje genoten van het uitzicht en een kop koffie/thee.
Toen we verder reden kwamen we de mindere kant van wegen en "Wildlife" tegen.
Op de weg lag een aangereden zwarte beer. Hij leefde nog maar het was waarschijnlijk zijn laatste snik.
We zijn er voorzichtig langs gereden en hebben uit piëteit VOOr het dier maar geen foto gemaakt.
Verder zijn we goed opgeschoten en rond 13:00 uur kwamen we in Clearwater aan.
S'middags zijn we nog het Wells Gray Park ingereden, niet ver van hier. Meerdere grote en kleine watervallen gezien, met als uitschieter Helmcken's Falls met een hoogt van 141 meter.
Al met al een klein park, niet zo druk al bv. Banff, maar met hele mooie plekjes om te vertoeven.
Morgen gaan we richting de plaats 108 Miles ( what's in a name)

Groetjes,
Wiel & Inge

• 11 Augustus 2014 - 21:51

Bert En Marion:

Zo, jullie hebben beter weer. Hier is het wisselvallig. Wat een mooie natuur is het daar. Zoals jullie vertellen, lijkt het prachtig. Veel plezier verder. Groetjes van de Holletjes

• 23 November 2014 - 17:31

Niek:

In mei 2006 waren wij ook op die camping in Clearwater.Dan is er nauwelijks toerisme. Wilden een rondje rond het meer lopen, wat zou het zijn 5-6 km? Ondanks dat het meer altijd aan de rechterhand moest zijn verdwaalden wij toch in het bos. omdat het pad versperd was door ongevallen bomen. Na 2 uur, het begon al schemerig te worden, vonden we het pad weer. Toen we bij onze camper arriveerden en ik omkeek stond er op een afstand 15 meter een wolf, die had ons dus de hele tijd gevolgd. Van de 2 andere gasten op de camping hoorden we dat ze bij een waterval 3 beren gezien. De campingbeheerster bagatelliseerde het verhaal van de wolf "die zitten hier niet"op 100 km afstand wel. Later van een Canadese vriend hoorde ik dat juist daar in Wells Gray wolven zitten en dat is heel dichtbij de camping. 15-20 km?

De moraal van dit verhaal. In Canada kun je niet zomaar een rondje lopen, zeker niet in mei-juni wanneer de wolven en beren jongen hebben. Je moet iig bearspray bij je hebben en een geweer of pistool bij je maakt het ook wat veiliger. Het is geen Nederland. Het is wilde natuur