Lake Louise en Moraine Lake - Reisverslag uit Banff, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu Lake Louise en Moraine Lake - Reisverslag uit Banff, Canada van Wiel en Inge Visschers - WaarBenJij.nu

Lake Louise en Moraine Lake

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Inge

04 Augustus 2014 | Canada, Banff

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we naar Moiraine Lake en Lake Louise geweest.
Prachtige meren die zo'n 60 kilometer ten noorden van Banff liggen.
Onderweg hebben we langs de kant van de weg de eerste bruine beer gezien.
Je denkt eerst waarom stopt iedereen, maar al snel is duidelijk dat alle auto's stoppen om een glimp op te vangen van dit dier.

Moiraine Lake is wat ongerepter dan Lake Louise. Je kunt een mooie wandeling maken rond een deel van het meer. Dat hebben we dan ook gedaan.
Lake Louise is echt een toeristische trekpleister gezien de enorme drukte aldaar. Beroemd is het mondaine Fairmont hotel, dat aan de oevers van dit meer ligt.
We zijn nog naar het zg. Mirror Lake gelopen, een meer dat een stukje verderop vanaf Lake Louise ligt, een wandeling van ca. 3 km met en behoorlijk stijgingspercentage.

Op de terugweg nog een flinke regenbui gehad, maar wel nadien een mooie regenboog gezien.
Morgen hopelijk meer.

Groetjes
Wiel & Inge

• 06 Augustus 2014 - 23:01

Truus Vienerius:

Lucky you dat de beer jullie wandeling niet verstoorde!
    Have fun.

Verslag uit: Canada, Banff

Wiel en Inge

Rondreis door West Canada. Start in Calgary via Banff NP, Jasper NP naar 100 Mile, Prince George, Smithers, Prince Rupert naar Vancouver ISland en via Vancouver weer terug.

Actief sinds 19 Juli 2014